Jacek Błoński jest absolwentem jednej z najbardziej prestiżowych szkół biznesu IESE Business School w Barcelonie, gdzie ukończył program dla menedżerów „Advanced Management Programme”. Jest również absolwentem Singularity University w Kalifornii, a także School of Business – National Louis University, gdzie uzyskał tytuł magistra w dziedzinie zarządzania finansami.
Jest partnerem zarządzającym nowo utworzonego wraz z Polskim Funduszem Rozwoju Funduszu Inwestycyjnego o nazwie APER Ventures. Od stycznia 2013 r. zarządza funduszem typu Venture Capital pod nazwą Meta Zernike Ventures Ingennium Poland, który inwestuje w polskie innowacyjne przedsiębiorstwa, w szczególności działające w takich sektorach jak: Internet Rzeczy, internet, telekomunikacja, technologie mobilne, opieka zdrowotna, urządzenia medyczne, biotechnologia, technologie środowiskowe i dobra konsumpcyjne. W latach 2007 – 2012 Jacek Błoński kierował grupą Aniołów Biznesu Lewiatana – siecią indywidualnych inwestorów działających w Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, a w 2009 r. – jako pierwszy Polak i przedstawiciel Europy Środkowej i Wschodniej – został wybrany na wiceprzewodniczącego zarządu Europejskiej Sieci Aniołów Biznesu (ang. European Business Angels Network, EBAN), europejskiej organizacji aniołów biznesu z siedzibą w Brukseli. Od stycznia 2013 r. Jacek Błoński jest również członkiem zarządu największej konfederacji aniołów biznesu w Europie – Business Angels Europe, która mieści się w Brukseli.
Przed zaangażowaniem w działalność aniołów biznesu i przedsięwzięcia typu Venture Capital, Jacek Błoński pracował w kilku spółkach: Simon Kucher and Partners, gdzie współtworzył szereg projektów konsultingowych w obszarze zarządzania cenami, sprzedaży i marketingu dla największych przedsiębiorstw działających w Polsce w dziedzinie bankowości, energii, mediów i zdrowia; Enterprise Investors Corporation, Grupa BMW w Polsce i Niemczech, gdzie był zatrudniony jako menadżer ds. polityki cenowej i produktowej. W BMW Jacek Błoński odpowiadał za politykę cenową BMW Polska, a także za strategię sprzedaży ilościowej na lata 2005-2010 („Plan długoterminowy”). Ukończył również program BMW „International Drive Program” w siedzibie Grupy BMW w Monachium w zakresie strategii cenowych i produktowych (Europa, Azja, Afryka).